Do czego służą wzmacniacze silników krokowych?

Do czego służą wzmacniacze silników krokowych?

r_210_14_2
Zanim zaczniemy dyskusję na temat sterowania silnikami, przyjrzyjmy się kilku małym wzmacniaczom, których możemy użyć do sterowania naszymi silnikami.
Wszystkie wybrane przeze mnie wzmacniacze są niedrogie i łatwe w użyciu.
Inni dostawcy oferują podobne wzmacniacze, które możesz uznać za bardziej odpowiednie do konkretnego zastosowania, ale nie zbadałem żadnego z nich, a obwody, które będziemy przedstawiać sukcesywnie, nie obejmują zastosowania żadnych innych wzmacniaczy.
Z pozostałymi wzmacniaczami nie powinieneś mieć jednak żadnych problemów.
Jeśli chcesz uruchomić większy silnik, potrzebujesz tylko większego wzmacniacza.
Trzy wzmacniacze pokazane na rysunku 1 zapewniają niedrogi sposób na napędzanie interesujących nas silników.
Potrzebujemy wzmacniacza 2-osiowego do obsługi silników krokowych, więc jeśli zamierzasz kupić tylko jeden wzmacniacz, kup jeden z dwóch wzmacniaczy 2-osiowych.
Wzmacniacz Solarbotics jest tańszy, ale radzi sobie również z mniejszą liczbą amperów, co pokazuje tabela 1.

Tabela 1
Wzmacniacz, którego użyłem do różnych prób i eksperymentów, to 2-osiowy wzmacniacz Xavien po prawej stronie na rysunku 1.
Trzy wzmacniacze pobierają sygnały TTL bezpośrednio z mikrokontrolera i sterują zasilaniem silnika.
Każdy silnik wymaga zasilacza, który odpowiada mocy potrzebnej silnikowi i mocy wzmacniacza.
Zasilanie mikrokontrolera i zasilanie silnika powinny być w każdych okolicznościach oddzielone, tylko ze wspólnym punktem masy.
Jeśli tak się nie stanie, zakłócenia z silników będą zakłócały zasilanie mikroprocesora i powodował poważne problemy.
Wszystkie silniki są bardzo łatwym źródłem zakłóceń, jeśli chodzi o układy elektroniki komputerowej i muszą być izolowane.
Zakłócenia silnika pochodzą z komutatorów silnika oraz z szybkiego włączania i wyłączania cewek silnika.
Chociaż dodanie małych kondensatorów do masy z każdego zacisku silnika i w poprzek zacisków pomaga, nie działa tak dobrze, jak dobrze izolowany układ.
Ponieważ mamy wybór, we wszystkich naszych eksperymentach będziemy używać osobnych zasilaczy.
Każdy ze wzmacniaczy wykorzystuje jeden lub dwa układy scalone, jako elementy wzmacniacza, a niektóre zapewniają pomocnicze diody LED, które informują o warunkach wewnętrznych.
Jeszcze inne urządzenia pozwalają na połączenie z sygnałami, które dostarcza mikrokontroler bez konieczności stosowania jakichkolwiek urządzeń pośredniczących.
Moce wzmacniaczy zestawiono w tabeli 1.
Autor: Mark Dobkin