Zadania kondensatorów na przykładzie konwertera buck

Zadania kondensatorów na przykładzie konwertera buck

r_211_07_3
♠ Filtr LC na wyjściu konwertera buck filtruje przebieg prostokątny w węźle przełączającym, VD1.
♠ Wielkość tętnienia napięcia widoczna na napięciu VOUT jest odwrotnie proporcjonalna do wartości kondensatora i proporcjonalna do ESR.
♠ Możemy uczynić kondensator C bardzo dużym, więc ostatecznym limitem jest ESR.
♠ Kondensator filtru wejściowego zmniejszy zakłócenia wprowadzane do linii VIN, który może zakłócać działanie innych elementów systemu.
Drugą funkcją kondensatorów w zasilaczach impulsowych jest filtrowanie.
Pokazuje to, jak kondensator COUT w konwerterze buck jest używany do zmniejszania napięcia tętnienia wyjściowego.

W tym przypadku cewka wygładzi tętnienie, ponieważ prąd w cewce nie może się natychmiast zmienić.
Chociaż może się to wydawać dobrą rzeczą, należy pamiętać, że niskie tętnienia i dobra odpowiedź przejściowa są ze sobą sprzeczne.
Również regulator jest układem ujemnego sprzężenia zwrotnego w zamkniętej pętli, więc należy przestrzegać praw regulujących stabilność.
Wykres Bodego systemu należy zbadać pod kątem odpowiedniego marginesu fazowego.
Prąd wejściowy konwertera buck jest nieciągły, dlatego kondensatory filtru wejściowego muszą redukować zakłócenia wprowadzane do linii VIN, który może zakłócać inne elementy systemu.

Szczytowa impedancja źródła powinna być około trzykrotnie niższa niż VIN/IIN.
Uzyskuje się to na ogół poprzez utrzymywanie małej wartości ESL kondensatora wejściowego i dużej pojemności CIN.
Czasami wartość ESR kondensatora CIN musi zostać zmniejszona, aby obniżyć impedancję wejściową, lub dwa kondensatory równolegle są używane dla wersji kondensatora CIN – jeden o małej pojemności i niskim ESR/ESL i jeden o dużej pojemności i wyższej wartości ESR/ESL.
##